PPC reklama v roce 2022: Ultimate guide na Google Ads – jak na PPC reklamu, co to je PPC reklama, jak vypadá

Obsah článku

Vyhledávání Google je v současnosti nejpoužívanější světový internetový vyhledávač. Vyhledávač každodenně obslouží přes dvě miliardy dotazů a probíhá na něm kolem 50 % všech vyhledávání na světě. PPC reklama v Google Ads (kdysi Google AdWords) se zobrazují podél výsledků hledání v Google a také na vyhledávacích a obsahových stránkách partnerů Google, takže to znamená, že jde o platformu s obrovským dosahem. Google Ads je nejpropracovanějším a zároveň nejrychleji se vyvíjejícím PPC systémem.

PPC reklama je viditelná podle označení "Ad", které má vedle sebe a je vždy nad organickými výsledky vyhledávání. Také samozřejmě může být i pod nimi, pokud je bidujících inzerentů hodně.
PPC reklama se zobrazuje nad organickými výsledky vyhledávání a je označena značkou „Ad“, většinou tam najdeme 4 reklamy, také ji najdeme na spodku stránky, pokud je více inzerentů

PPC reklama se stala oblíbeným a efektivním nástrojem online marketingu. Jde o nástroj neustále se rozvíjející a uplatnitelný pro jakýkoliv business. Zkratka PPC vychází z anglického pay per click, v překladu platby za kliknutí. Znamená to tedy, že za reklamu platíte až ve chvíli, kdy někoho zaujme a klikne na ni. Aby z kliknutí plynuly i nějaké konverze (např. nákupy, registrace, leady apod.), je klíčové PPC systémům rozumět, vědět, který kdy použít a umět si PPC kampaně dobře nastavit. V opačném případě můžete sice snadno získat hromadu kliknutí, ale žádné opravdové výsledky.

V tomto článku si projdeme výhody a potenciál PPC reklamy a její možnosti nastavení na platformě Google Ads.

Jak PPC reklama v Google Ads funguje?

Hlavním problémem marketingu v dnešní době je to, že inzerentů je v současné době více než dostupného reklamního prostoru. Základem PPC reklamy je proto aukční systém – výše ceny za proklik se odvíjí od konkurenčních nabídek.

Záleží ale také na skóre kvality vaší reklamy, které se určuje na stupnici 1 – 10 a zahrnuje očekávanou míru prokliku, relevanci reklamy a dojem ze vstupní stránky (landing page). To Google Ads pomáhá zobrazovat uživatelům pouze relevantní výsledky a zůstat tak v jejich očích stále tím nekvalitnějším vyhledávačem na trhu. Čím je PPC reklama a vstupní stránka pro uživatele relevantnější, tím vyššího skóre kvality dosáhnete. Za nekvalitní reklamu vám Google Ads může začít účtovat výrazně vyšší cenu za proklik – relevantní reklama s vysokým skóre kvality bude mít nižší cenu za proklik než reklama s horším skórem kvality. Zároveň se kvalitnější reklama bude více zobrazovat.

PPC reklama je postavená na skóre relevance. Čím vyšší skóre relevance, tím méně budete moct na vaši reklamu bidovat a přes to budete výš ve výsledcích než vaši konkurenti. Kvalita reklamy ve vztahu ke klíčovému slovu a kvalita landing page je alfa a omega úspěchu PPC reklamy.
PPC reklama v Google Ads stojí a padá na skóre relevance, cílem všech inzerentů by měla být maximalizace tohoto skóre

PPC reklama a její nastavení

Pokud ještě nemáte Google Ads účet, první krok bude si jej na stránce Google ADS založit. Pokud už Google účet máte, je pro snazší propojení mít služby Google Google Ads, Google Analytics a případně Google Webmaster Tools, Google Merchant Centrum a Moje firma Google pod stejným účtem.

Google Ads vám pak nabídne, abyste si vybrali jeden ze tří cílů kampaně: získat více hovorů, podpořit prodej nebo registrace na webových stránkách, nebo přilákat více návštěvníků do kamenné prodejny. Pokud zvolíte jeden z cílů inzerce, zůstanete v tzv. chytrém režimu a založená kampaň bude mít typ Chytrá kampaň. Automaticky nastavené reklamy v chytrém režimu jsou velmi jednoduché a prakticky nikdy nefungují. Jsou efektivní pouze v prostředí s opravdu nízkou konkurencí. Proto doporučuji tyto reklamy nikdy nezakládat!

Pokud jste v prostředí s větší konkurencí, budete si chtít Google Ads přepnout do režimu pro experty – těmi se buďto musíte stát (počítejte s tím, že to nebude ze dne na den), nebo si na spravování Google Ads kampaní musíte najmout experta. Dělat Google Ads bez dostatečných znalostí jsou vyhozené peníze.

Nyní už můžete přejít k založení svojí první Google Ads kampaně. Při zakládaní nové kampaně v režimu pro experty vám Google nabídne ke zvolení jeden z osmi již zmíněných cílů kampaně. V praxi není volba cíle až tak podstatná, má vliv pouze na některé přednastavené hodnoty, které lze později změnit. Doporučuji kliknout na „Vytvořit kampaň bez cíle“. Je to poslední nabídka vpravo dole.

PPC reklama vám poskytuje 8 cílů reklamy. Nicméně daleko důležitější je zvolení formátů reklamy a tedy typů reklamy. Cíle reklamy nejsou tak důležité jako třeba u reklamy na Facebooku, kdy na nich stojí a padá váš úspěch.
PPC reklama v expertním režimu nabízí cca 8 cílů reklamy

V dalším kroku zvolíte typ kampaně.

Které typy PPC kampaní existují a jak fungují?

Google Ads vám umožňuje si vybrat z několika způsobů zobrazování reklamy. Projdeme si ty nejběžnější z nich.

Pokud u PPC reklamy vyberete typ reklamy display a chcete konverze, úplně se vám to nepovede. Pokud naopak budete chtít budovat povědomí o vaší značce, tak zde s reklamou ve vyhledávání také nepochodíte.
Určení typu PPC reklamy je alfa a omega vašeho úspěchu nebo neúspěchu

PPC reklama ve vyhledávání (Search)

Reklama ve vyhledávání je nejpoužívanější Google Ads kampaň. Je to ten úplně nejzákladnější typ kampaně, který by rozhodně žádná firma neměla opomenout. Reklama se zobrazí ve chvíli, kdy uživatelem hledaný výraz odpovídá nebo je podobný klíčovému slovu, které je přiřazené k vaší kampani. Reklama se nemusí zobrazit pouze ve známých vyhledávačích (Google), ale zobrazí se i na méně známých stránkách jako např. tiscali.cz, centrum.cz a podobně – tyto stránky totiž Google označuje jako partnerské weby ve vyhledávací síti.

PPC reklama ve vyhledávání umožňuje prvním 4 inzerentům zaujmout první pozice na stránce výsledky vyhledávání. Pokud máte vysoké skóre kvality a inzerujete adekvátním bidem, na této stránce se budete zobrazovat nahoře.
PPC reklama ve vyhledávání je to hlavní, co inzerentům doručuje konverze a proč byste tuto reklamu měli dělat také

Pomocí reklamy ve vyhledávání můžete zacílit textovou reklamou na uživatele, kteří na Google hledají konkrétní zboží nebo služby. Reklamu ve vyhledávání si pak můžete ještě dále optimalizovat, aby vašim potřebám plně vyhovovala. Google Ads například nabízí reklamy s možností volání. Takové reklamy neodkážou uživatele na váš web, ale nabídnou mu možnost ihned zahájit telefonní hovor. Budou se zobrazovat jen na zařízeních, které umožňují telefonní hovory. Reklamy s možností volání jsou vhodné především pro inzerci služeb – a zejména pro firmy poskytující řešení havárií.

PPC reklama v obsahové síti

U reklamy v obsahové síti se jedná o zobrazení vašich reklam na webových stránkách po celém internetu ve formě textových či grafických reklam (tzv. bannery). Cílit takovouto reklamu můžete podle témat webu, na kterém se potencionální zákazníci právě nacházejí – reklama bude relevantní obsahu, který právě procházejí. Cílit můžete ale také podle zájmů uživatele, pak se bude reklama zobrazovat na různých webech, ale pouze lidem, které vaše zboží zajímá. Můžete cílit také podle geografického umístění, věku i pohlaví uživatelů.

Bannerová nebo banerová reklama v PPC reklamním systému Google Ads se generuje podle zacílení inzerenta v reklamním systému. Banerová reklama podporuje různé druhy cílení podle poslední hledanosti, nebo podle zájmů.
PPC reklama v obsahové síti – bannerová reklama, inspirace z náhodně prokliknutého webu

U reklamy v obsahové síti je také na výběr z mnoha možností optimalizace: responzivní reklamy tvořeny několika obrázky, logy a texty, ze kterých si systémy samy tvoří jednotlivé reklamní variace podle reklamního prostoru; nativní formát reklamy, kdy se reklama tváří jako součást obsahu daného webu a splývá lépe s okolním obsahem; dynamické bannery, zobrazující inzerentem zvolené produkty s aktuální cenou; a v neposlední řadě velmi vizibilní variantu branding, kdy reklama obklopuje hlavní obsah webu a při scrollování nepřestává být viditelná. Kampaně v obsahové síti mají obrovský zásah, ale většinou nevedou k přímým prodejům, jsou proto hlavně vhodné pro budování povědomí o značce, podobně jakou YouTube reklama.

Branding je druh displejové PPC reklamy (reklama v obsahové síti), která se zobrazuje jako hlavička celého webu a pokud uživatel scrolluje níže, tak po okrajích webu reklama nadále zůstává. Je tedy vhodná pro budování povědomí.
PPC reklama branding

Tato kampaň je ideální v případě, kdy o sobě chcete dát vědět lidem, které by nenapadlo vás hledat v Google vyhledávání.

Remarketing

Remarketing narozdíl od klasické reklamy v obsahové sítí funguje dobře jako přímý prodejní kanál. Google Analytics vytvoří seznam uživatelů, kteří váš web navštívili, a následně na tyto konkrétní uživatele můžete zacílit reklamu, aby se na váš web vrátili a stali se zákazníkem. Dynamický remarketing uživatelům navíc v reklamě zobrazuje produkty, které si již na vašem webu zobrazili a projevili o ně tak zájem. Toto je reklama, kterou jistě všichni znáte. Vybíráte si boty na nějakém e-shopu a nakonec se z různých důvodů rozhodnete, že boty nepořídíte. Co se nestane? navštívíte nějaký informační portál nebo jiný web a zde vám všude po straně vyskakují právě ty bory ,an které jste před chvilkou koukali na e-shopu.

Je možné cílit na všechny uživatele, ale mnohem efektivnější je vynechat ty, kteří dokončili objednávku, nebo se jinak chovat k těm, kteří již vložili zboží do košíku, ale objednávku nedokončili. Toto vše ale umí remarketing rozlišit za vás. Remarketing je vysoce efektivní u produktů, které zákazník potřebuje pravidelně dokupovat, také se vyplatí uživatelům zobrazovat doplňky k již zakoupeným produktům.

PPC reklama shopping kampaně

Při využití shoppingových kampaní Google zobrazí základní informace o vašich nabízených produktech přímo ve výsledcích vyhledávání – obrázek produktu, název, cenu a jméno prodejce. Je všeobecně známo, že obrázek uživatele zaujme daleko lépe, než prostý text. Pro spuštění produktové kampaně v Google Ads je podmínkou mít účet v Google Merchant Center a v něm nahraný zdroj produktů (typicky XML feed), ze kterého bude Google Ads čerpat informace k zobrazování produktů.

Skvělým nástrojem a typem reklamy v PPC reklamě jsou Google Shopping Ads. Tedy produktové reklam generované z vašeho e-shopového XML feedu. Fungují skvěle pro e-shopy.
PPC reklama zvaná Google Shopping Ads neboli PLA kampaně (product listing ads)

Merchant Center je také nutné propojit s Google Ads. Výhodou je, že se u tohoto typu kampaně nemusíte trápit s nastavováním klíčových slov – Google Ads to udělá za vás, slova automaticky čerpá z dodaných informací o produktu. Produktové kampaně Google Ads mohou používat pouze e-shopy. Je to obdobný typ kampaně, který například nabízí Facebook a Instagram reklama. Funguje skvěle pro doručování nákupů na e-shopech.

Videokampaně

Pokud máte vytvořené video, které zajímavě prezentuje vaši firmu, produkt či službu, je vhodné využít možnosti videokampaně. Při využití videoreklamy se vaše video bude zobrazovat v rámci YouTube. či v obsahové síti díky Google Ads. Google pracuje s 6 sekundovými, nepřeskočitelnými (do 30 sekund) a přeskočitelnými reklamami (nad 30 sekund). Kompletní návod na YouTube videoreklamu najdete zde.

PPC reklama v YouTube je skvělý nástroj pro budování povědomí, nikoliv však na generování konverzí

PPC reklama pro mobilní aplikace

Pokud máte vlastní mobilní aplikaci, můžete ji podpořit reklamou. Reklamy můžete zaměřit nejen na to, aby si uživatelé aplikaci stáhli, ale i na to, aby v ní vykonali nějakou konkrétní akci. Kampaně pro mobilní aplikace se pak zobrazují uživatelům na mobilních telefonech ve vyhledávání na Googlu, v Google Play, na YouTube, v obsahové síti a v Gmailu. Tyto reklamy se jmenují UAC – Universal app campaign.

Google Universal App Campaign je nejlepší nástroj na generování stažení nebo používání vaší mobilní aplikace. Určitě doporučuji tento formát reklamy vyzkoušet, jakmile budete potřebovat generovat nová stažení vaší aplikace.
PPC reklama pro mobilní aplikace – Universal App Campaign, zkráceně UAC je nejefektivnější nástroj na generování stažení vaší aplikace

UAC kampaně se zobrazují na několika místech v Google reklamní síti, inspirace výše

Zdroj: Instapage blog

Místní kampaně

Místní kampaně jsou určené pro fyzické pobočky, jejich cílem je podpořit návštěvnost fyzického místa. Může se jednat o jakékoliv fyzické místo, které může zákazník navštívit – například restaurace, obchody nebo kanceláře. Google Ads u místních kampaní nabízí několik formátů napříč platformami Google: vyhledávání, Google Mapy, Google My Business profil, reklama v obsahové síti a YouTube. Díky tomuto typu kampaně je navíc možné se v Google Mapách odlišit pinem s vlastním logem.

Místní PPC reklama je dobrý nástroj, pokud máte fyzickou pobočku nebo i více poboček vaší restaurace, kavárny, kamenného obchodu. Vyzkoušejte tento formát.
Místní PPC reklama je dobrá pro to, abyste na mapě a mapových výsledkách vyčnívali

Hotel Ads

Pro hotely Google Ads nabízí speciální kampaně. Reklamy tohoto typu se pak zobrazují uživatelům pouze při vyhledávání ubytování. Pro spuštění Hotel Ads je potřeba integrace Google Hotel Ads platformou a dodání dalších podkladů, jako je např. feed nabízených pokojů.

Hotelová reklama je druhem PPC reklamy v Google Ads, která nabízí hotelům možnost přímo v Google vyhledávání nabízet ceny svých pobytů a tedy usnadnit zákazníkům jejich koupi.
PPC reklama na hotely je velice dobře fungující formát pro hotelové podniky

Discovery kampaně

V discovery kampaních (discovery ads) jedna reklama pokrývá několik platforem. Reklamy typu discovery se mohou zobrazovat v rámci YouTube, Gmailu a Discover kanálu na domovské stránce Google. Jedná se o jeden z nejnovějších typů kampaní, globálně byl spuštěn v dubnu 2020.

Discovery Ads v rámci Google Ads PPC reklamy jsou rozumnou cestou při generování zajímavé návštěvnosti vašeho webu, také dobře budují povědomí o vaší firmě a občas umí i generovat konverze, ale není to jejich nejsilnější stránka.
Google Discovery Ads je další alternativou PPC reklamy v Google Ads, je to jeden z nejnovějších typů reklamy

Další náhledy Discovery Ads viz inspirace výše

Zdroj: Wordstream web

PPC reklama a jak ji napsat

Dříve PPC reklama musela zobrazovat 3 nadpisy (každý do 30 znaků včetně mezer) a 2 popisky (každý do 90 znaků). Na některých zařízeních se poslední nadpis a poslední popisek nezobrazují, proto nejdůležitější informace, klíčová slova a výzvy k akci měly být obsaženy ideálně v prvním nadpisu a prvním popisku. Celkově se ale více soustřeďte na nadpisy, uživatelé popisy často nečtou. Nezapomeňte ani na cestu reklamy (viditelná URL adresa). Dobrou taktikou je dosadit do cesty klíčové slovo. Tento druh inzerátů se jmenoval rozšířená textová reklama. Nicméně tu už dnes nevytvoříte. Od července roku 2022 jsou jediným možných formátem reklamy takzvané Google Responsive Search Ads, neboli RSA.

Psaní reklamních textů je disciplína sama o sobě, zde najdete několik tipů, které vám tuto náročnou dovednost pomohou vylepšit.

Do responzivní reklamy můžete přidat až 15 nadpisů a 4 popisy, ze kterých se bude Google snažit poskládat co nejvýkonnější reklamu. Nevýhodou je, že nevíte, v jakém konečném pořadí text bude. Google bude testovat jaká kombinace textů bude nejlépe fungovat.

Responsive Search Ad nebo rozšířená textová reklama ve vyhledávání je jediná reklama, kterou od července 2022 budete schopni v reklamě ve vyhledávání vytvořit.
Google Responsive Search Ad neboli RSA je PPC reklama, která od července 2022 jedinou možnou textovou reklamou

PPC reklama a klíčová slova

Klíčová slova slouží k zacílení vaší reklamy. Pokud uživatel zadá do vyhledávače termín, který se shoduje s některým z vašich klíčových slov, může se mu vaše reklama zobrazit. Pokud vyberete klíčových slov málo, můžete přicházet o zákazníky, pokud jich vyberete moc nebo budou příliš obecná, bude vás reklama zbytečně stát peníze.

Snažte se vybírat klíčová slova tak, aby měla se zobrazovanou reklamou co nejvíc společného. Nenechte se zmást pojmem klíčové slovo – může to být klidně i poměrně dlouhá fráze. Pokud možno se vyhněte používání jednoslovných klíčových slov, obvykle bývají příliš obecná. Klíčovým slovem může být například již zmíněný „macbook pro 14„, ale také jím může být „macbook“ nebo „macbook pro 14 palců 1TB SSD 16GB ram„.

Je důležité si pečlivě prostudovat, jak fungují shody těchto slov a následně vybrat ty, na které se budou zobrazovat relevantní vyhledávací dotazy.

Volná shoda

Nezáleží na pořadí slov; vyhledávací dotaz může obsahovat další slova (před, za i uprostřed); zahrnuje synonyma; nerozlišuje se diakritika a zahrnuje překlepy, množné a jednotné číslo. Volná shoda se píše tak, že umístíte klíčové slovo bez uvozovek nebo hranatých závorek, např. takto: macbook pro 14.

Modifikovaná volná shoda

Nezáleží na pořadí slov; vyhledávací dotaz může obsahovat další slova (před, za i uprostřed); nezahrnuje synonyma; nerozlišuje se diakritika a zahrnuje překlepy, množné a jednotné číslo.

Frázová shoda

Záleží na pořadí slov; vyhledávací dotaz může obsahovat další slova (před, za i uprostřed); nezahrnuje synonyma; nerozlišuje se diakritika a zahrnuje překlepy, množné a jednotné číslo.

Přesná shoda

Záleží na pořadí slov; jako další slova jsou ve vyhledávacím dotazu povoleny pouze spojky a předložky; nezahrnuje synonyma; nerozlišuje se diakritika a zahrnuje překlepy, množné a jednotné číslo.

PPC reklama: výhody a nevýhody

Velkou výhodou inzerce na Googlu je jeho obrovská rozšířenost a silná přítomnost v našich každodenních životech. Google vám umožňuje zobrazit své reklamy v rámci vyhledávače Google a jeho partnerů (např. YouTube, Google Maps, Google Play a spousta dalších webů). Na Googlu každý den proběhnou miliardy vyhledávání. Díky tomu můžete pomocí reklam ve vyhledávání zajistit, aby si zákazníci všimli vaší značky, popřemýšleli o vaší nabídce a na základě toho všeho jednali.

PPC reklama je cenově velmi výhodná. Za reklamu budete platit pouze tehdy, když dosáhne požadovaného výsledku, tudíž že na ni lidé kliknou, aby navštívili váš web nebo vám zavolali do firmy. Pokud se reklama nepovede a nikdo si jí nevšímá, máte ji zadarmo. Tím pádem neplatíte za neefektivní kampaň. Můžete tak jenom získat, takže se PPC reklama určitě vyplatí. Navíc si sami určujete, kolik jste za proklik ochotni zaplatit. V kampaních lze také nastavit denní limit – pokud je tedy v účtu nastaven rozpočtový předpis a denní limit, pak inzerent ví přesně, kolik je možné za dané období utratit kreditu. Navíc vám stačí výrazně nižší rozpočet, než je potřeba na ‚tradiční‘ marketingové aktivity – televizní reklama, billboard a další OOH reklama.

PPC reklama je rychlá, umožňuje okamžité zobrazení inzerátu. Výsledky máte takřka okamžitě po spuštění kampaně – příliv nových relevantních návštěvníků webu může začít doslova během několika desítek minut. To vede ke zvýšení návštěvnosti a zviditelnění webu.

Kampaň lze podle potřeby kdykoliv upravit nebo zastavit. Nastavení jednotlivých kampaní a druhů cílení lze kdykoliv měnit podle vašich potřeb – bez ohledu na čas, velikost, rozpočet nebo druh reklamy. PPC reklama umožňuje rychlou změnu i z pohledu výkonu. Její vysoká flexibilita umožňuje například promo dočasných slev a akcí a okamžité reakce na změny.

PPC reklama může být velmi přesně zacílená na vaše potenciální klienty. Jako inzerent si můžete vybrat, zda chcete svoji reklamu zobrazovat na konkrétní vyhledávací dotazy. Vaše PPC reklama se tak bude ukazovat uživatelům, kteří přímo vaše stránky nebo produkt vyhledávají, nebo uživatelům, u kterých je vysoká pravděpodobnost, že by je vaše produkty či služby zajímaly. Cílení se dá samozřejmě také upřesnit podle věku, pohlaví a geografické lokace. Taktéž můžete cílit na uživatele, kteří již v minulosti o vaše stránky projevili zájem.

Výsledky PPC kampaně jsou také dobře měřitelné. V systému je na první pohled viditelné, kolikrát se inzeráty za dané období zobrazily a na jakých pozicích. Dále se můžete podívat, kolikrát byla PPC reklama prokliknuta, kolik stál jeden proklik a jaká byla celková utracená částka. Nakonec díky měření konverzí můžete rychle a jednoduše zjistit, jak je vaše reklama efektivní.

PPC reklama a její NEvýhody

Za nevýhodu se určitě dá považovat rychlý vývoj PPC reklamy. Reklamní systémy se neustále vyvíjejí, PPC novinky se objevují téměř každý týden – otevírají další možnosti cílení nebo vznikají nové formy inzerátů. Stejně tak je potřeba neustále sledovat i výkon vaší kampaně, průběžně ji optimalizovat a přizpůsobovat trhu. Může tak být těžké zůstat v obraze a neustále plně využívat všechny nástroje, které se pro vaši kampaň nejlépe hodí.

Další nevýhodou je, že pro efektivní správu PPC kampaní je vhodná znalost i dalších marketingových nástrojů z dílny Google jako Google Merchant a Google Analytics.

PPC reklama má také nastavená určitá pravidla, která je důležité respektovat. Není možné propagovat přes všechny typy cílení úplně veškerý sortiment novodobého trhu – s určitými omezeními se setká obsah pro dospělé, alkohol, tabákové výrobky, drogy, hazardní hry, zbraně, zdravotní péče a léčiva, politický obsah a finanční služby. Při porušení zásad Google Ads může být vaše reklama zamítnuta a Google ji jednoduše nezobrazí.

Nejběžnější důvody zamítnutí reklamy aneb čemu se vyvarovat

Pokud se vaše reklamy v Google Ads nezobrazují, jedním z nejčastějších důvodů je právě jejich zamítnutí z důvodu nedodržení zásad Google Ads. Google nejen zpřísňuje své stávající podmínky, ale také zavádí podmínky nové, které ovlivňují i reklamní kampaně, které již nějakou dobu fungují bez problémů. V případě častého porušení zásad Google Ads může být dokonce pozastaven celý váš účet, proto byste si na zásady Google Ads měli dát obzvláště pozor. Důvodů pro zamítnutí reklamy může být poměrně mnoho, zde je seznam pár nejčastějších:

  1. Na vaší vstupní stránce je umístěn zakázaný obsah. Zakázaný obsah nesmí obsahovat nejen vaše reklama, jak již bylo zmíněno, ale ani stránka, na kterou odkazujete. Google kontroluje vaše vstupní stránky, aby zajistil, že neobsahují nic, co by porušovalo jejich zásady.
  2. Vaše vstupní stránka ještě není aktivní. Reklamy, které odkazují na vstupní stránky, které nejsou aktivní, Google automaticky zamítne.
  3. Vaše reklama používá obrázky nebo videa nízké kvality. Google automaticky zamítá reklamy, které používají rozmazané obrázky nebo obrázky, které nevyplňují celý prostor velikosti obrázku. Zamítnutí se týká také videa se špatnou kvalitou zvuku.
  4. Reklama obsahuje slova, která jsou celá napsána velkými písmeny. Google Ads nepovoluje používat slova psaná velkými písmeny kromě určitých výjimečných případů. Těmi jsou kuponové kódy, běžné zkratky, ochranné známky, názvy značek a názvy produktů. Třeba u jednoho klienta jsem musel „ČNB“ jako Česká národní banka napsat slovy a nebo zkratku dát malými písmeny.
  5. Reklama obsahuje příliš mnoho vykřičníků. Google povoluje pouze jeden vykřičník na reklamu, který však nesmí být v nadpisu reklamy.
  6. Vaše reklama obsahuje jako výzvu k akci spojení „klikněte sem“, „klikněte zde“ a podobně.
  7. Součástí vaší reklamy je obsah chráněný autorskými právy.

V případě, že obdržíte zprávu o zamítnutí reklamy, vaším prvním krokem by mělo být zjištění důvodu, proč k zamítnutí došlo. Pokud sami nemůžete najít chybu, která byla důvodem zamítnutí, můžete kontaktovat podporu Googlu a požádat o kontrolu. Pak můžete danou reklamu opravit. Jakmile aktualizujete reklamu tak, aby vyhovovala zásadám Google Ads, reklama se automaticky znovu odešle ke kontrole.

PPC reklama není jenom na Google Ads

Existují další reklamní systémy, které také nabízejí PPC reklamu. Velice oblíbená je PPC reklama na Facebooku a Instagramu, o které jsem sepsat konkrétní návod zde. Facebook reklama má specifické formáty a o těch najdete více zde.

Další velice oblíbenou reklamou je PPC reklama na TikToku, o této platformě zřejmě ještě hodně uslyšíme a proto jsem si dovolil sepsat návod na PPC reklamu na TikToku. Pokud se vaše firma pohybuje v B2B sektoru (zde najdete rozdíl mezi B2C a B2B marketingem), možná pro vás bude lepší zvolit LinkedIn reklamu nebo Twitter reklamu.

Závěr

Vyhledávání Google je v současnosti nejpoužívanější světový internetový vyhledávač. Vyhledávač každodenně obslouží přes dvě miliardy dotazů a probíhá na něm kolem 50 % všech vyhledávání na světě. Reklamy Google Ads se zobrazují nejen podél výsledků hledání v Google, ale také na vyhledávacích a obsahových stránkách partnerů Google –  to znamená, že jde o platformu s obrovským dosahem.

Další výhodou je také platební politika PPC reklamy – platíte pouze za provedenou akci, tudíž zbytečně neutrácíte za neefektivní, ignorovanou kampaň. PPC reklama je velmi rychlá, výsledky máte takřka okamžitě. Výhodou je také vysoká dynamičnost reklamy – podle dosažených výsledků můžete reklamu okamžitě upravovat nebo zastavit. Novinky v PPC reklamě přibývají skoro každý týden, takže je to typ marketingu, u které musíte být neustále v obraze, ale zároveň nabízí maximální optimalizaci a přináší skvělé výsledky. V českém prostředí pak PPC reklamu nabízí také ještě Sklik od Seznamu. K tomu se dostaneme za nedlouho.

Denně sdílím hodnotné tipy na svůj LinkedIn profil a na TikTok. Na pracovním Instagramu najdete další tipy pro vaši reklamu a na osobním Instagramu najdete i střípky z mého osobního života, tak kdyby se vám stýskalo, můžete mrknout i tam.

Mějte se ppc reklamově!

Jo a pokud nevíte, kdo jsem, více se dozvíte na stránce O mně, mé hodnoty naleznete na stejné stránce a mé služby najdete na stránce specializace zde. Pokud byste si chtěli ověřit kvalitu mé práce, mrkněte tady.

Tak zase někdy příště!

Zdroje

https://hanakobzova.cz/co-je-ppc-reklama/

https://www.marketingppc.cz/uvod-do-ppc-marketingu/

https://ads.google.com/intl/cs_cz/home/campaigns/search-ads/

https://www.besteto.cz/ppc-reklama-google-seznam/

https://www.krcmic.cz/jak-zacit-s-ppc-v-google-ads/

https://ebrana.cz/ppc-reklama-co-to-je-jak-funguje

https://www.mytimi.cz/6-tipu-jak-na-ppc-reklamu/

https://www.ppcprofits.cz/blog/8-nejbeznejsich-duvodu-zamitnuti-reklam-google-ads

https://instapage.com/blog/universal-app-campaigns

https://www.wordstream.com/blog/ws/2019/05/17/discovery-ads